26 de febr. 2011

SERRA DE LLABERIA
Situació: Baix Camp ( Tarragona )
Data: 26 de febrer de 2011
Text: Antònia Ripollés
Màxima alçada: 919 m. Miranda
Desnivell acumulat : +1300 mts.
Distància total: 13,4 Kilòmetres aprox.
Durada: unes 4,30 hores

Quedem a les 6 del matí al Celler del Cava amb l'autocar PimiPom, per arribar a sobre les 8, comencem a caminar i conectem els GPS.
Un camí ample ens fa guanyar alçada sobre el poble. Després agafem un corriol que va pujant per dins del bosc. El vent bufa fort a la sortida.

El corriol esdevé rocallós i ens porta a grimpar per la carena, amb unes vistes excel·lents de la Serra i la platja tarragonina. Esmorzem amb bona companyia i per postres bombons de l'aniversari de l'Empar.

Després d'agafar forces, pujem per una canal entre dues roques, estreta i equipada amb cadenes, a dalt del roquetar ens trobem amb unes cabres que estan igual de sorpeses de veure'ns que nosaltres.
Semblava que ens miraven i pensaven: - que cullons fan aqui !!!!-.

Continuem pujant en direcció a la Creu de Ferro, allà ens trobem dos homes i ens fem fotos conjuntament. Tenim vistes del poble de Colldejou i La Mola de Colldejou

A devant nostre l'inconfusible observatori de La Miranda, baixem una mica i pujem la muntanya fins al punt més alt, costat mateix de l'observatori, estem a 919 metres . Aqui la vista és expectacular als nostres peus tenim un tallat impresionant, ara busquem el corriol per baixar, un camí amb fort desnivell i anar en direcció al Coll de Guix.

El camí continua direcció a la Mola, el sol i la calor fa que la pujada sigui més cansada, i més llarga, no fa gens de vent. Curiosament sols a primera hora va bufar però després el dia va ser molt tranquil. Quasi arrivant a dalt puja la boira, el castell de dalt el cim sembla més tenebròs. Ens posem a dinar en un grau inferior per protegir-nos del fred, en poc temps va canviar la temperatura. Aqui no tenim gens de vista panoràmica. Estem a 900 metres. Ara el camí és de baixada direcció a Colldejou.

Arribem amb 30 minuts d'antelació per poder pendre'ns una merescuda cerveseta , tranquilament a la terrassa del bar del poble. Hem fet en total 13 km. i desnivell acumulat de pujada 1.300 m.

Puntualissimes abans de les 16h. A l'autocar. Fi de l' excursió.