7 de febr. 2010

Cingles de Bertí

Crónica personal
Data: 7 de febrer de 2010
Per: Imma Pla



L'any 1.935 el poeta català Marius Torres afectat d'una greu tuberculosi, va fer llargues estades al sanatori de Puig d'Olena en aquest massís del Bertí.

Aquí és on va escriure bona part dels seus poemes, musicats mes tard per en LLuís Llach ó Daniel Sesé

, dedicats a la seva estimada Mercè Figueres "Mahalta". Marius Torres morí set anys desprès amb nomès 32 anys.









"Tu que m'has descobert el corriol que mena
al verd pais dels teus records,
deixa-m'hi viure en pau al teu costat. La pena
és que jo també tinc records!


Però potser - qui sap! - algun dia t'emmemni
pels meus camins no tan suaus.
Potser la teva passa tan manyaga
assereni
els gorgs, els erms i els afraus


i quan els dos haurem lligat, per fantasia,
els records de la juventut,
cadascú tindrà l'altre per fer-li companyia
i un doble paradís perdut."

Canço a Mahalta de Màrius Torres.























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada