27 de febr. 2010

Situació: Alt-Baix Empordà
Màx. Alçada: 350 metres
Recorregut total: 16 Km.
Desnivell total acumulat. +580 mts.
Durada: 5:30 hores
Dificultat: Fàcil
Itinerari: Cala Montgó ( L' Escala ) - Punta Ventosa - Cala Ferriola - Torre Vella - Montpla - Castell de Montgrí - Torroella de Montgrí.
Text: Imma Pla

00:00 CALA MONTGÓ(5 m).- Es surt d'aquest lloc privilegiat pel costat de garbí pel Camí de Ronda. Fins al pk. 7,600 el GR va a ran de l'estimball amb la remor del mar sota els peus.

00:30 Es baixa a una primera platja de còdols, es travessa una torrentera i es segueix vora del mar per terreny més obert.

00:40 Seguim a ran de la costa, deixant el Gr fins la Punta del Milà, tot enllaçant aviat amb el GR una altra vegada.

00:50 Punta Ventosa amb restes de bateries de costa. La panoràmica del litoral és impressionant, amb la presència de la amable cala Montgó i l'extrema duresa del espadats de la costa del Montgrí.
Prenem una pista encarada al sud-oest que s'allunya del coster pel mig d'una atapeïda pineda.

01:10 Base militar abandonada.- COntinuem per un camí carreter que segueix un tallafocs en direcció sud. Deixem dues pistes a la dreta i un camí a l'esquerra. Se segueix sempre la direcció sud.

01:35 Cala Ferriola, esmorzar.

03:20 Es travessa l'ampla pista que va de l'Estartit a l'Escala i se segueix per un camí carreter tot dret cap a l'oest encarat al Montplà i al Montgrí. Es revolta per sender una propietat privada i després es recupera el camí carreter.

03:30 COMA LLOBERA.- Punt baix del camí, que deixa el pla y comença a pujar suaument. S'observa que aquest tram està cobert bàsicament de boscos de pins.
Seguim per dins l'urbanització de Torre Vella.

03:50 Es deixa la pista i es pren l'únic camí que fa pujada. La pujada aviat es redreça ja que el sender ataca de front el Montplà. És un tram més propi del GR 11 que del GR 92. El paisatge, però, s'eixampla per moments. Al final de la pujada, prop de les roques del cim, el sender flanqueja cap a la dreta.

04:15 Cim del Montplà, descens direcció al Castell de Montgrí.